Tel scomenz la secretèra generèla del Euregio Marilena Defrancesco l’à sotrissà l’emportanza de la scontrèda per la colaborazion anter i sogec che gestesc i momenc de passaje di tousc e de la touses, col recordèr che l Euregio Tirol – Sudtirol – Trentin, jà da sia costituzion del 2011, l ge à dat semper maor lèrga ai joegn te sia ativitèdes, soraldut endèna la presidenza trentina del 2021-2023, che à desche slogan “L’Euregio è giovane”.
Sbardella e Ceccato con sie intervenc i à metù al luster l prozes de orientament da l’infanzia a l’età madura, che l pel esser desalif aldò de l’età e de la transizion en esser: tel passèr da l’infazia a la joentù, se abada soraldut l svilup de la persona e de l’identità del bez-student. Da la joentù inant, col cerner l percors do la scola mesènes, vegn metù en esser ence dimenscions formatives estra che informatives, ence didédes da la scoles e da duc i etres sogec che tol pèrt a chest prozes. L Trentin met a jir tropa scomenzadives e azions aldò en cont del orientament: per ejempie Trentino Orienta e l portal Vivoscuola, ma ence l curiculum che pel didèr a segnèr n percors de vita.
De emportanza ence la pèrt che fèsc IPESE te la formazion di ensegnanc e l didament sport dai dozenc tras na didatica orientativa che fèsc vegnir fora talenc e capazitèdes di joegn.
Te la pruma pèrt del seminarie, Raffaella Di Iorio de Euregio, l’à metù dant coche l é nasciù chest projet e la n’à recordà un jà fat dant, semper volù dal Euregio endèna la gestion Tiroleisa, dintornvia la realtà de vita di joegn. Donca Stefania Terlizzi de Agenzia del Lurier l à contà avisa l percors che à portà a meter en esser la proponeta.
“L era debesegn de na maor integrazion anter l mond de la scola, de la formazion e del lurieer, ence col durèr neva modalitèdes de intervent e de sostegn. Per chest l é stat pissà na formazion aldò di tempes di operatores del orientament, che met vèrda ence a la ressorses psico-sozièles de la jent e più apede ai besegnes d’aldidanché, desche la doura de la neva tecnologies e de sistemes de auto-orientament”, l’à despiegà.
Anter i intervenc tecnics, ence chel de Franco Fraccaroli, dozent de l’Università de Trent, che l à spiegà colunes che l’é la maor ressorses psico-sozièles toutes ite ti prozesc de transizion, te età desvalives. L é fondamentèl esser coscienziousc e aer anteveder, ma ence tegnir dur e aer na giusta percezion de sia capazitèdes dèsc l met de ge fèr front a situazions grieva e ai falimenc. Aer na raprejentazion positiva de se, de sia capazitèdes e competenzes l é l secret per aer esperienzes de suzes, tant a scola che tel mond del lurier, desche la motivazion per emparèr e la relazions, che les deida a projetèr, realisèr e passèr momenc de transizion.
Francesco Pisanu, del Ofize per la valutazions de la politiches de la scola del Servije istruzion PAT, l à metù dant la ativitèdes prizipales del projet ti trei teritories. La pruma pèrt de la enrescida la é metuda adum da na regoeta de documenc, chestionères e intervistes. Donca vegnarà stabilì colugn intervenc formatives e dapodò endrezà la desvaliva politiches locales possiboles. La formazion di operatores la vegnarà didèda tras na lingia de caji enrescida e biografies orientatives, enveze i dispositives de auto-orientament i vegnarà mioré e smaoré su na piataforma digitèla, che i studenc de la mesènes e de la scola autes i pel durèr. L projet vegnarà sturtà su con n chestionèr che valutarà sia fazion e sie efec.
Via per l dadoman ence doi prejentazions de esperc nazionèi en cont del orientament del svilup del personal e de sia competenzes. Damiano Previtali, president del Comitat Provinzièl de Valutazion del sistem scolastich Trentin e sorastant tecnich aló del Minister de l’istruzion e del merit, l à despiegà avisa l coleament anter la neva desposizions ministerièles sul orientament e l projet “Transizioni”, col conscidrèr ence la oportunitèdes e la endesfides che vegn ca dai finanziamenc del PNRR en cont de chisc argomenc. Giorgio Vittadini de l’Università Milan Bicocca, coleà tras video, l à enveze rejonà de la competenzes no cognitive. La enrescides en cont de chest argoment desmostra l efet positif che chesta competenzes porta te etres ambic de la vita da vigni dì di joegn: su la calità del suzes formatif, de la carieres profescionèles e del lurier, de la vita, de la sanità e del benstèr en generèl, sul svilup de vides de fèr positives te la sozietà. L é de gran emportanza donca, per la scola, per la formazion e per l mond del lurier, conscidrèr chesta competenzes desche obietives da arjonjer, tras intervenc educatives e formatives, perauter descheche l é jà stat fat te chisc ultimes egn tel Trentin.
Servije foto e registrazion del Ofize Stampa
Chiò per desćiarièr retrac e intervistes https://bit.ly/40kjLph
Traduzion di Servijes Linguistics e Culturèi del Comun general de Fascia